Personal Trainer

Personal training- palvelut ovat henkilökohtaista, suunnitelmallista, monipuolista ja pitkäjänteistä kunto-, terveys- ja hyvinvointivalmennusta. Personal training- valmennussuhteissa pyritään ennen kaikkea pysyviin muutoksiin. Tavoitteena voi olla esimerkiksi kestävyyskunnon, liikkuvuuden tai lihasvoiman kehittäminen tai painonhallinta. Tavoitteet asetetaan aina yhdessä asiakkaan kanssa ja näin ollen personal trainer- palvelut voidaan räätälöidä aina yksilökohtaisesti. Valmennussuhteet voivat olla pituudeltaan hyvin erimittaisia, muutamasta viikosta kuukausiin. Näin ollen tapaamisia voi olla viikoittain tai kontrollikäynti tyyppisesti esimerkiksi kuukausittain.

Personal trainer- palveluihin kuuluvat pitkäjänteinen liikunnan suunnittelu ja seuranta. Asiakkaalle luodaan tavoitteiden pohjalta yksilöllinen kausisuunnitelma ja harjoitusohjelmat, joilla pyritään saavuttamaan asetettu tavoite. Harjoitusohjelmia ja kausisuunnitelmaan tehdessä otetaan aina huomioon asiakkaan lähtötilanne, joka kartoitetaan erilaisilla alkumittauksilla ja testauksilla (tavoitteiden mukaiset kuntotestit, kehonkoostumus, liikkuvuuksien arviointi, kestävyyskunnon testaus jne.). Saman testit tullaan tekemään uudestaan harjoitusjaksojen välissä sekä valmennussuhteen loputtua. Harjoitusohjelmat (esimerkiksi kuntosaliohjelma) käydään asiakkaan kanssa yhdessä läpi käytännössä, jotta itsenäisen harjoittelun aloittaminen on turvallista. Myös uusiin liikuntamuotoihin tutustuttaminen voi olla osa yhteisiä tapaamisia.

Personal trainer- palveluihin sisältyy myös tarvittaessa ravitsemusohjaus, johon kuuluvat ruokavalio-ohjeet, ruokapäiväkirjan pitäminen ja sen läpikäyminen sekä tarvittaessa yhteydenpito esimerkiksi sähköpostin kautta.

Esimerkki PT- valmennussuhteesta:


Kymmenen kerran paketti: 12- 16 viikkoa


  • 1 tapaaminen: alkukartoitus/tutkiminen, tavoitteen asettaminen asiakkaan kanssa, ohjelman laatiminen/suunnittelu asiakkaan kanssa, ohjeistus ravintopäiväkirjaan
  • 2 tapaaminen: Testit (lihaskunto/aerobinen)
  • 3 tapaaminen: 12- 16 viikon liikuntaohjelman läpikäyminen, käytännön harjoituksen/esimerkkiharjoituksen läpikäyminen (kuntosali/lihaskunto/aerobinen, liikkuvuus harjoitus)
  • 4 tapaaminen: Ravintopäiväkirjan läpikäyminen, ohjeistus ja muutokset ravintoon
  • 5 tapaaminen: Käytännönharjoitus (lihaskunto, kuntosali, aerobinen jne.)
  • 6 tapaaminen: 6-8 viikon jälkeinen kontrollikäynti, miten tavoitteita on lähdetty saavuttamaan, ohjelman päivittäminen/muutokset ja vinkit loppuajalle
  • 7 tapaaminen: Käytännönharjoitus (lihaskunto, kuntosali, aerobinen, liikkuvuus jne.)
  • 8 tapaaminen: Ravintopäiväkirjan läpikäyminen, ohjeistus ja muutokset ravintoon
  • 9 tapaaminen: Käytännönharjoitus (lihaskunto, kuntosali, aerobinen jne.)
  • 10 tapaaminen: Testit, miten tavoitteita on saavutettu, vinkit jatkoon, loppuyhteenveto

Varaa aika netissä!

Kiinnostuitko palvelustamme? Klikkaa alla olevaa nappia ja varaa aika näppärästi netissä!

Varaa aika

Sinua palvelevat

Minttu Määttälä

Minttu Määttälä

Fysioterapeutti
Fascia-käsittely

minttu.maattala(a)medirex.fi
Matias Mattila

Matias Mattila

OMT-erikoistuva
Fysioterapeutti
Personal Trainer, Fascia-käsittely

matias.mattila(a)medirex.fi

Kuntosali - Menu: